شرکت در نمایشگاههای تجاری میتواند برای کسبوکار شما سودمند باشد. می توانید مستقیماً با مشتریان بالقوه ملاقات کرده و ایده های جدیدی را ایجاد کنید. با این حال، موفقیت تضمین نشده است و هزینه هایی در بر دارد. از جمله نمایشگاه های موفق در ایران که به شکل بین المللی برگزار می شود، می توان به نمایشگاه ایران پلاست و نمایشگاه نفت و گاز اشاره کرد که هر یک توانسته است در تمامی این سال ها، ارتباط موثری را میان تولید کنندگان و تجار داخلی و خارجی ایجاد کرده و فرصت های جدیدی را ایجاد کند.
مزایای حضور در نمایشگاه های تجاری
از مزایای نمایشگاه می توان به مواردی اشاره نمود که به شرح ذیل است.
افزایش آگاهی : نمایشگاه در رویدادهای صنعت راه خوبی برای بالا بردن کسب و کار شما و ایجاد آگاهی از برند است. علاوه بر موضع گیری در یک رویداد، معمولا فرصت های تبلیغاتی و حمایت مالی دیگری نیز وجود دارد.
ملاقات حضوری : ملاقات رو در رو با مشتریان بالقوه و بازرگانان خارجی ، راهی عالی برای شروع ایجاد روابط است.
شبکه سازی : نمایشگاه های تجاری مانند ایران پلاست و نفت و گاز ، راهی عالی برای ملاقات با مشتریان، تامین کنندگان جدید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رقبای خود هستند.
راه اندازی محصول جدید : این نمایشگاه ها، مکان خوبی برای معرفی محصول یا خدمات جدید هستند. اگر محصول شما نوآورانه باشد، توانایی توضیح پیشنهاد جدید نیز برای شما ایده آل است.
ایجاد پایگاه داده : ملاقات با مشتریان بالقوه در نمایشگاه به شما کمک می کند تا لیست های بازاریابی خود را ایجاد کنید و سرنخ های فروش را در صنعت خود را ایجاد کنید.
البته در نظر داشته حضور در این نمایشگاه ها به عنوان غرفه دار، هزینه هایی همچون فضای استند، طراحی و ساخت غرفه، سفرها و اسکان کارکنان نیز مطرح است. ضمن آنکه به احتمال زیاد رقبای شما نیز در این رویداد نمایشگاه ، حضور خواهند داشت. برای جلب توجه مشتریان بالقوه باید متمایز باشید. نمایشگاه بین المللی ایران پلاست و نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ، همواره از پررونق ترین نمایشگاه های بین المللی تهران بوده اند.