نمایشگاه بین المللی تهران

مقالات و اخبار به روز نمایشگاه بین المللی تهران

نمایشگاه بین المللی تهران

مقالات و اخبار به روز نمایشگاه بین المللی تهران

۳۶ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعامل شما با شرکت کنندگان در نمایشگاه تجاری اغلب بسیار کوتاه است. اکثر آنها فهرست بلندبالایی از مخاطبین و غرفه‌هایی دارند که می‌خواهند از آنها بازدید کنند، بنابراین وقتی در کنار نمایشگاه شما حرکت می‌کنند، معمولاً عجله دارند. شما زمان کوتاهی را در نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه لیزر و فوتونیک و نمایشگاه فناوری نانو دارید که تأثیر بگذارید و داستان خود را بگویید.

بنابراین تراکت ها و انواع بروشور به شما کمک می‌کند که مطالب چاپی داشته باشید که بتوانید در حین صحبت کردن یا حتی در گذر زمان، آن‌ها را پخش کنید. این به شرکت‌کنندگان چیزی می‌دهد که می‌توانند زمانی که مطالب را مرور کنند، به شما فرصتی دوباره برای جلب علاقه‌شان می‌دهد.

اما چه چیزی یک بروشور یا تراکت را در نمایشگاه تجاری موثر می کند؟ اگر می خواهید بروشور شما کار خود را انجام دهد، سه عنصر ساده اما ضروری وجود دارد که باید در آن گنجانده شود. هنگامی که بروشورهای نمایشگاه تجاری را توزیع می کنید، به شرکت کنندگان اجازه می دهید بدانند که بیشتر از زمانی که برای گفتگو در یک گپ سریع و پنج دقیقه ای دارید، برای ارائه دارید. 

این بروشور یا تراکت ها همچنین به عنوان یک ارتباط بین شما و افرادی که از نمایشگاه تجاری شما بازدید می کنند، عمل می کند. هنگامی که غرفه شما را ترک می کنند، شما از دید ایشان دور می شوید، اما یک بروشور عالی به آنها بدهید و بعداً فرصتی دوباره برای جلب توجه آنها خواهید داشت.

برای انجام این کار، یک بروشور موثر باید جذابیت بصری قوی داشته باشد، اما این تازه شروع کار است. یک بروشور بزرگ نمایشگاه تجاری، همچنین به وضوح به خوانندگان می گوید که چه چیزی را ارائه می دهید، چگونه می توانید به آنها کمک کنید و آنها برای بهره مندی چه کاری باید انجام دهند.

اولین عنصر ضروری یک بروشور نمایشگاه بزرگ، جلد آن یا هر قسمتی از بروشور است که خواننده ابتدا می بیند. برای اکثر مردم، چشم ها به سمت گرافیک ها و عکس ها کشیده می شود، بنابراین تصاویر جالب و بصری جذاب برای جلد یک بروشور موثر ضروری است. اگر بروشور شما برای دیدن آن جالب نیست، هیچ انگیزه ای برای خواننده وجود ندارد که در آن غوطه ور شود. اگر جلد مورد علاقه آنها را جلب نکند، به احتمال زیاد کار سخت شما به سطل زباله ختم می شود.

  • bloger2
  • ۰
  • ۰

طراحی نمایشگاه‌های تخصصی که جهت بازدیدکنندگان تجاری انجام شده‌اند، معمولاً  برای بخشی از زمان ممکن است بازدید کنندگان عمومی را بپذیرند. این بخش از نمایشگاه ها همچون نمایشگاه ایران ژنو و یا نمایشگاه اوراسیا  که بر اساس بخش صنعت یا تجارت ، به عنوان مثال، غذا یا چرم، یا گاهی اوقات بر اساس بازار مانند، بیمارستان ها یا مدارس تخصصی می شوند. 

مخاطبان می توانند هم بین المللی و هم در سطح ملی باشند و می توانند افرادی از سطوح مختلف تجارت و صنعت را شامل شوند. اگر شرکتی در تلاش است وارد بازاری شود، این نمایشگاه ها فرصتی عالی برای یافتن نماینده یا واردکننده یا توزیع کننده ارائه می دهد. 

هنگامی که یک شرکت در بازار تأسیس می شود، اغلب می تواند از این نمایشگاه ها برای حمایت از نمایندگان استفاده کرده و آنها را با ایجاد فرصتی برای برقراری ارتباط با خریداران و خرده فروشان صنعتی استفاده کند. نمایشگاه های تجاری ثانویه که بیشتر نمایشگاه ها را شامل می شوند، در این دسته قرار می گیرند. اگرچه در نمایشگاه های بزرگ رتبه ای ندارند، اما می توانند در زمینه های مربوط به خود بسیار مهم باشند. 

آنها شامل نمایشگاه های بسیار تخصصی هستند و می توانند منطقه ای، ملی یا حتی بین المللی باشند. آنها معمولا به بازدیدکنندگان تجاری محدود می شوند و بسیاری از نمایشگاه های منطقه ای به طور خاص برای خرده فروشان برگزار می شوند. آنها فرصتی را برای تقویت مجموعه توزیع یا افزایش نفوذ بازار ارائه می دهند. آنها اغلب کانال اصلی برای معرفی خط جدیدی از محصولات هستند. 

نمایشگاه های مصرف کننده عمدتاً برای عموم مردم، چه از مناطق نزدیک و چه از مناطق مختلف کشور در نظر گرفته شده است. اکثر این نمایشگاه ها با توجه به محصولات نمایش داده شده و حوزه های مورد علاقه مخاطبان عمومی هستند. با وجود این واقعیت که نمایشگاه‌های مصرف‌کننده می‌توانند مخاطبان زیادی را جذب کنند، معمولاً راهی مقرون‌به‌صرفه برای یک صادرکننده برای ورود به بازار نیستند، مگر اینکه او قبلاً توزیع را ایجاد کرده باشد و محصولات شرکت به طور گسترده در خرده‌فروشی‌ها در دسترس باشند. 

اگر غرفه‌دار بتواند تمام هزینه‌ها را پوشش دهد و از فروش در غرفه سود ببرد، استثنا خواهد بود. با این حال، شرکت ها به طور کلی به فروش طولانی مدت مداوم در بازار به این روش دست پیدا نمی کنند. شرکت ها باید تصمیم خود را در مورد اینکه چگونه در یک نمایشگاه شرکت می کنند بر اساس تعدادی از عوامل استوار کنند. 
 

  • bloger2
  • ۰
  • ۰

نمایشگاه های تجاری تخصصی یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای تبلیغ محصولات و خدمات شرکت ها هستند. به گفته مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاه، هزینه تماس با یک مشتری بالقوه در این زمینه به طور متوسط 308 دلار است که شامل هزینه شناسایی آن مشتری قبل از تماس فروش نمی شود. هزینه هر بازدیدکننده ای که در نمایشگاه تجاری با آنها تماس گرفته می شود تقریبا 212 دلار است. 

سه شکل متداول شرکت در یک نمایشگاه تجاری وجود دارد. شرکت ها می توانند به عنوان بازدید کننده برای مشاهده رقابت، ارزیابی بازار و تهیه لیستی از مخاطبین برای پیگیری بعدی شرکت کنند. یا آنکه شرکت ها می توانند به عنوان غرفه داران شرکت کنند، آگاهی را افزایش دهند، ارتباطات را توسعه دهند و اعتبار را ارتقاء دهند. 

شرکت ها این امکان را دارند تا در بحث های پنل شرکت کنند یا مواردی را ارائه دهند. در بسیاری از نمایشگاه‌ها همچون  نمایشگاه ایران سبز  و نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی ، سخنرانان و کارگاه‌هایی به عنوان بخشی از فعالیت‌های خود برگزار می‌شود. 

با گرفتن دعوت نامه سخنرانی، شرکت ها می توانند بدون متحمل شدن هزینه های نمایشگاه، یک پروفایل ایجاد کنند. نمایشگاه‌های تجاری را می‌توان به روش‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد. برخی از نمایشگاه‌ ها به طور محدود بر روی یک بخش صنعتی یا نوع محصول خاص متمرکز هستند، در حالی که برخی دیگر تقریباً به هر نوع تجارتی می‌پردازند. 

برخی از نمایشگاه‌ها وجود دارند که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند آنچه را که ارائه می‌کنند به نمایش بگذارند. برخی دیگر بازارهای واقعی هستند که از شرکت کنندگان انتظار می رود در آنها خرید کنند. در تفکیک مزایا و معایب هر نوع نمایشگاه باید گفت که بیشتر نمایشگاه‌ها تحت یکی از عناوین زیر قرار می‌گیرند. نمایشگاه‌های عمومی بزرگ، نمایشگاه‌های تخصصی بزرگ، نمایشگاه‌های تجاری ثانویه و نمایشگاه‌های مصرف‌کننده که هر یک کاربرد و بازخورد متفاوتی را برای شرکت ها خواهند داشت. 

نمایشگاه های عمومی انواع کالاهای مصرفی و صنعتی در نمایشگاه های عمومی به نمایش گذاشته می شود. آنها برای عموم آزاد هستند، اما افراد تجاری نیز در آن شرکت می کنند. مخاطب ممکن است بین المللی، ملی، منطقه ای یا حتی استانی باشد. غرفه‌دار باید در نظر داشته باشد که مشکل اصلی در نمایش در نمایشگاه‌های عمومی، دشواری جذب تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان تجاری هدف به غرفه است. اگرچه مخاطبان ممکن است بسیار زیاد باشند، تنها درصد کمی از این بازدیدکنندگان ممکن است به هر محصول خاصی علاقه داشته باشند. 

  • bloger2
  • ۰
  • ۰

نمایشگاه مصرف کننده که به آن نمایشگاه تجاری نیز می گویند، ویترینی در مقیاس بزرگ از محصولات، نمونه های اولیه و محصولات جدید و مختلف است که برای جلب توجه خریداران بالقوه جدید طراحی شده است. این نمایشگاه ها اغلب به دلایل لجستیکی و بازاریابی، خاص صنعت هستند. در نمایشگاه های تخصصی همچون نمایشگاه ایران ریتیل شو یا نمایشگاه فرانچایز ، بررسی شرایط و مخاطبان هدف، پیش از هر اقدامی اهمیت دارد.

هدف از یک نمایشگاه مصرف کننده

نمایشگاه های مصرف کننده به عنوان یک راه عالی برای جذب تاجران و مشتریان همفکر در یک مکان واحد برای مدت طولانی است که به خوبی نیز عمل می کند. آنها اغلب به عنوان رویدادهای یک الی دو روزه در نظر گرفته می شوند و بسیاری از مردم ترجیح می دهند تا آنجا که ممکن است از فروشندگان بازدید کنند. 

همچنین یک استاندارد صنعتی برای برگزارکنندگان یک نمایشگاه تجاری است که هزینه ورودی اندکی دریافت کنند، به این معنی که حتی خارج از کمیسیون های استانداردی که از فروش حاصل می شود، پولی وجود دارد. برای فروشندگان، نمایشگاه های مصرف‌کننده به آن‌ها فرصتی نادر برای تعامل مستقیم با مشتریانی که در جمعیت‌شناسی کلیدی آنها هستند، می‌دهد. این تاکتیک فروش اغلب منجر به نرخ تبدیل بالاتری نسبت به شیوه های فروش استاندارد می شود.

ارزش نمایشگاه تجاری 

اینکه نمایشگاه تجاری ارزشی دارد یا نه، بر اساس عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی و انواع محصولات ارائه شده است. فروش نمایشگاهی برای دهه ها جزء اصلی اقتصاد کشورها بوده است و سابقه موفقیت را پشت سر خود به جا می گذارد. آنچه نمایشگاه های تجاری موثر را از نمایشگاه های شکست خورده جدا می کند، تاثیر محصولاتی است که فروخته می شوند و هم افرادی که آنها را می فروشند.

برنامه ریزی یک نمایشگاه 

برنامه ریزی موثر نمایشگاه مصرف کننده، کلید میزبانی یک نمایشگاه موفق است. در حالی که این شامل اصول اولیه مانند انتخاب مکان مناسب و قرار دادن غرفه های مناسب در مقابل مصرف کننده است، نگرانی های لجستیکی دیگری نیز وجود دارد که شامل امنیت، پارکینگ و پذیرش مهمان است. 
اگر در برنامه ریزی این نوع رویدادها تازه کار هستید، یا صرفاً به دنبال راهنمایی در مورد چند تصمیم کلیدی می باشید، احتمالاً کارشناسان برنامه ریزی نمایشگاه در منطقه شما وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. در حالی که هزینه ای که آنها می گیرند ممکن است به سود شما وارد شود، راهنمایی هایی که ارائه می دهند ممکن است فقط هزینه اولیه را جبران کند. 

  • bloger2
  • ۰
  • ۰

نمایشگاه ها و کنفرانس ها انواع مختلفی از ورودی ها را شامل می شوند و وظایف مختلفی را برای سازمان های شرکت کننده در آنها انجام می دهند. به عنوان مثال، نمایشگاه ها تمایل به بازاریابی محور و رویکرد کارآفرینانه دارند، در حالی که کنفرانس ها و برخی از نمایشگاه ها همچون نمایشگاه محیط زیست و نمایشگاه بهداشت ، ایمنی و محیط کار ، به طور سنتی دانش محور و محافظه کارانه تر بوده اند. تنها در سال‌های اخیر کنفرانس‌ها شروع به ترکیب تکنیک‌های چند بعدی نمایشگاهی کرده‌اند.

در نظر باید داشت که روش های مختلف انتشار اطلاعات در نمایشگاه مهم است. نمایشگاه رویداد یا بازاری است که در آن چندین فروشنده یا تولید کننده، کالا و خدمات خود را در معرض دید گروهی از خریداران قرار می دهند. در نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه محیط زیست که همزمان با کنفرانس و همایش نیز برگزار می شود، عمدتا با دستور کار سازماندهی شده برای نمایندگانی که اهداف آموزشی، ارتباطی یا شبکه ای مشترک دارند، اجرا می شود.

نمایشگاه های تجاری و آموزشی 

 نمایشگاه ها را می توان به دو نوع کلی تقسیم کرد که شامل نمایشگاه های تجاری و نمایشگاه های آموزشی می باشند.  نمایشگاه های تجاری به طور کلی برای پاسخگویی به نیازهای یک نوع خاص از تجارت یا محصول یا کشور طراحی می شوند. فقط از افرادی که در این زمینه دخیل هستند دعوت به حضور می شوند و عموم مردم به ندرت پذیرفته می شوند.

اما نمایشگاه های مصرف کننده بازارهای افقی هستند. آنها معمولاً شامل طیف وسیعی از محصولات از تعدادی صنایع مختلف هستند که در معرض دید عموم قرار می گیرند. نمونه هایی از این نوع رویدادها نمایش های خانگی است. نمایش های مصرف کننده ممکن است برای جذب جمعیتی خاص (زنان جوان، بازنشستگان) یا افرادی با سرگرمی یا علاقه خاص طراحی شوند. نمایش‌ها ممکن است حول یک محصول یا خدمات خاص یا یک موضوع خاص ساخته شوند.

نمایشگاه‌ها عموماً به صورت محلی، منطقه‌ای، ملی یا بین‌المللی برگزار می‌شوند که عمدتا از سوی سازمان یا مرکزی  نظارت می‌شود. این نمایشگاه‌های بین‌المللی که به عنوان نمایشگاه‌های جهانی نیز شناخته می‌شوند، بر علایق جمع‌آوری عمومی یا تخصصی تمرکز دارند. اما دقیقاً تفاوت بین نمایشگاه های جهانی، بین المللی، عمومی و تخصصی چیست؟ نمایشگاه‌هایی که به عنوان نمایشگاه‌های جهانی طبقه‌بندی می‌شوند، آن‌هایی هستند که از حمایت دولتی نیز برخوردار شده‌اند. از سوی دیگر، نمایشگاه‌های بین‌المللی ، شامل هر نمایشگاه دیگری است که ماهیت چند ملیتی داشته باشد.

  • bloger2
  • ۰
  • ۰

نمایشگاه‌های تخصصی همچون نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی و نمایشگاه آموزش و تکنولوژی های نوین آموزشی که رسماً به عنوان نمایشگاه‌های معتبر در حوزه خود شناخته می‌شوند، رویدادهای بزرگی هستند که برای پاسخگویی به چالشی دقیق پیش روی بازار این صنعت طراحی شده‌اند. نمایشگاه‌های تخصصی از میلیون‌ها بازدیدکننده استقبال می‌کنند و تعاملی را از طریق موضوع انتخابی از طریق فعالیت‌های جذاب و همه‌جانبه ارائه می‌دهند.

در حقیقت نمایشگاه‌های تخصصی «موضوع مشخصی را نشان می‌دهند» و مدت زمان و فضای محدود را به خود اختصاص می دهند تا بتوانند بر روی محصولات و خدمات آن شاخه تمرکز کافی را داشته باشند. در این نوع از نمایشگاه ها ، عمدتا سایت نمایشگاه به طور کامل توسط سازمان‌دهنده ساخته شده است، به شرکت‌کنندگان فضای غرفه‌ای داده می‌شود که می‌توانند آن را در داخل و خارج، مطابق با تفسیر خودشان از موضوع فعالیت خود، سفارشی کنند.

مشارکت بیشتر در نمایشگاه 

تعداد فزاینده ای از راه ها وجود دارد که سازمان ها و صنایع از طریق آن محصولات نوآورانه خود را به عموم ارائه می کنند. هدف این استراتژی های بازاریابی، افزایش سطح قرار گرفتن در معرض، به ویژه برای یک محصول نسبتاً جدید است. یکی از بهترین راه‌هایی که این سازمان‌ها می‌توانند به سطح بالایی از مواجهه دست یابند، مشارکت دادن مشتریان خود از طریق انواع مختلف نمایشگاه‌های تجاری است.

در یک نمایشگاه تجاری، مشاغل مختلف به راحتی در یک مکان واحد قرار می گیرند. عموم مردم به راحتی به محصولات و خدمات جدید ارائه شده توسط این صنایع دسترسی خواهند داشت. به عبارت ساده، هدف از نمایشگاه ها نمایش محصولات جدید و نمایش ویژگی های آنهاست. در حالی که روش‌های متعددی وجود دارد که از طریق آن روش‌های زیادی برای دستیابی به این هدف وجود دارد، هدف در تمام نمایشگاه‌های تجاری نسبتاً مشابه است.

هیچ راه بهتری برای صنعت مراقبت های بهداشتی برای معرفی پیشرفت های فناوری جدید به مردم وجود ندارد تا اینکه آنها را در نمایشگاه های تجاری به نمایش بگذارند. متخصصان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند جمعیت زیادی را جذب کنند تا آخرین پیشرفت‌ها در پزشکی، شیوه‌های تخصصی، ماشین‌های نوآورانه و مشاغل پزشکی رو به رشد را به نمایش بگذارند. برای نمایشگاه های مراقبت های بهداشتی مهم است که به شرکت کنندگان اجازه دهند تا احساسی از محصولات و خدمات داشته باشند. 

در این میان نیز صنعت کشاورزی توانسته است از نمایشگاه های تجاری به نفع خود استفاده کند. با این حال، از آنجایی که این صنعت بسیار تخصصی است، آنها برای نمایش محصولات و خدمات مختلف خود نیاز به دسترسی به انواع مناسب امکانات و تسهیلات دارند.

  • bloger2
  • ۰
  • ۰

با تجهیزات مناسب برای نمایشگاه ها و رویدادها، می توانید شرکت خود را به گونه ای به دنیای خارج معرفی کنید که برای تبلیغات موثر باشد. برای موفقیت در ظاهر نمایشگاهی شما، نحوه طراحی غرفه نمایشگاه تجاری برنامه ریزی شده اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین مهم است که در ابتدا تعیین کنید تا از چه نوع ارائه ای می خواهید برای ظاهر نمایشگاه کالا، خدمات و تجهیزات فروشگاهی و نمایشگاه کار استفاده کنید.

ملزومات اولیه برای نمایشگاه های داخلی و نمایشگاه بین المللی در ابتدا این است که لیستی از نام و آدرس و شماره تلفن محل برگزاری را تعیین کنید. هر مدارک یا اطلاعات مرتبط دیگری که ممکن است نیاز داشته باشید را همواره در دسترس بگذارید.

 تجهیزات نمایشگاهی 

در نظر داشته باشید که در غرفه نمایشگاهی شما، همواره پانل های پایه و گرافیک شما واضح است، این ها را فراموش نکنید وگرنه بسیار ساده به نظر خواهد رسید. هر گونه تجهیزات پایه نمایش قابل حمل  همچون قفسه های بروشور و پیشخوان های پاپ آپ را برنامه ریزی کنید.

همچنین در خصوص تامین برق مربوط به تجهیزات خود از قبیل شارژرها، باتری ها و سیم های داخلی به خوبی فکر کنید. در نظر داشته باشید که بهتر است ابزارهایی همچون کاتر و قیچی و ابزارهای نوشتن همچون خودکار و ماژیک های نشانگر و نوت بوک را همراه داشته باشید. 

در بسیاری از مواقع در نمایشگاه ها ،  لپ تاپ، تبلت یا تلفن هوشمند به همراه وای فای قابل حمل ضروری است. بر حسب تجربه و نیازهای کسب و کار خود نیز ، هر تجهیزات فنی دیگری که قابل درک است، را همراه داشته باشید. ضمن آنکه از هدایای تبلیغاتی و امکانات پذیرایی از میهمانان و محلی برای توقف آن ها غافل نشوید.

تبلیغات های چاپی 

یکی از نکات بسیار مهم در نمایشگاه ، برنامه ریزی برای کارت های مجوز کارکنان است که معرفی آن ها را در خود دارد. همچنین استفاده از بروشورها و جزوات و فرم های بازخورد برای جزئیات بازدیدکنندگان به همراه دفترچه یادداشت یا فرم های چاپی برای نظرات مشتریان احتمالی ضروری خواهد بود. 

به یاد داشته باشید که بیشتر روز روی پای خود خواهید بود، مطمئن شوید که لباس و کفش راحت می پوشید. شاید بخواهید در مورد کفش های پاشنه بلند تجدید نظر کنید. همچنین در این شرایط صندلی‌های تاشو می تواند کمک موثری باشد. در کنار این موارد، امکانات لازمی همچون نوشیدنی هایی مانند آب و لوازمی همچون دستمال های کاغذی و ضد باکتری می تواند مثمر ثمر باشد.
 

  • bloger2
  • ۰
  • ۰

آیا تصمیم دارید که نمایشگاه کتاب امسال را برنامه ریزی کنید؟ در نظر داشته باشید که بهره مندی از یک مشاوره مناسب برای شرکت در نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه کتاب و یا نمایشگاه مطبوعات می تواند شما را یک قدم از دیگر رقبا جلوتر ببرد. 

بدین ترتیب، شما تیمی خواهید داشته که نظارت بر راه اندازی فرآیندهای نمایشگاه را در برنامه داشته و موجودی را کنترل کند و برای سفارش مجدد با بخش انتشارات  هماهنگی های لازم را فراهم آورد. شما می توانید این رویداد را به صورت آنلاین ثبت نام کرده و داوطلبان را به حضور در غرفه خود در نمایشگاه ترغیب نمایید.

سپس لازم است که برای بررسی بودجه نمایشگاه کتاب یا مطبوعات، تمامی جوانب را در نظر بگیرید. تعیین کنید که آیا بودجه برای تزئینات و هزینه های جانبی در دسترس است یا خیر. همچنین تاریخ ها را برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی نمایشگاه

مهم است که در نظر داشته باشید که نمایشگاه کتاب چند روزه برگزار می شود؟ آیا یک روز پیش نمایش وجود خواهد داشت؟ آیا برنامه روزانه ای دارید که بر اساس کلاس و سطح پایه تنظیم شده است؟ این موارد می تواند بر آمادگی بیشتر شما برای حضوری موفق در نمایشگاه موثر باشد. 

سپس بررسی کنید که آیا کتاب هایی که قصد دارید در نمایشگاه داخلی یا نمایشگاه بین المللی ارائه کنید، در قفسه های از قبل پر شده هستند یا در جعبه ها قرار داده شده اند. این می تواند بر زمان تنظیم تأثیر بگذارد.

در مرحله بعد، برای غرفه خود، یک تم انتخاب کنید و تزئینات را طرح ریزی کنید. می توانید از تزئینات و تجهیزات سال های قبل استفاده کرده و در این خصوص راهنمایی های لازم را نیز از کارشناسان طراحی غرفه نمایشگاهی دریافت کنید.

در نهایت لازم است تا دعوت نامه های طراحی شده خود را برای داوطلبان ارسال کنید. یک دکمه وب به وب سایت خود اضافه کنید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. پیوندی برای ثبت نام در خبرنامه های آنلاین قرار دهید و رویداد خود را تبلیغ نمایید.

شما لازم است تا ترکیبی از استراتژی های تبلیغاتی را انتخاب کنید تا به بیشترین تعداد مخاطبان و داوطلبان بالقوه دسترسی پیدا کنید. پوسترهای تبلیغاتی نمایشگاه می تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین یادآوری ها را از طریق ایمیل و در خبرنامه خود ارسال کنید. تاریخ های نمایشگاه کتاب را در آنها قرار دهید. 
 

  • bloger2
  • ۰
  • ۰

نمایشگاه‌های تجاری و به ویژه نمایشگاه بین المللی ، فرصتی بی‌نظیر برای مشتریان بالقوه برای دیدن، شنیدن، لمس و تجربه اول محصول یا خدمات شما هستند که می تواند با همان هزینه تبلیغات صفحه رنگی در یک مجله تجاری انجام شود.

هیچ راه دیگری وجود ندارد که بتوانید محصول یا خدمات خود را در چنین محیط موثری به مشتریان بالقوه زیادی نشان دهید. از هر ده بازدیدکننده از نمایشگاه، 9 نفر بر تصمیم خرید شرکت یا سازمان خود تأثیر دارند. اما نکته مهم این است که اکثر سازمان دهندگان نمایشگاه ها ، می توانند تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند که در حضور موثر در نمایشگاه  بسیار اهمیت دارد.

حضور در نمایشگاه بین المللی 

هنگامی که رویداد خود را انتخاب کردید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک مدیر نمایش را منصوب کنید تا مسئولیت کلی سازماندهی غرفه و کارکنان را داشته باشد. در مورد اهداف خود تصمیم بگیرید آیا محصول یا خدمات جدیدی را راه اندازی می کنید، مشخصات شرکت را ارتقاء می دهید، با یک بازار جدید تماس می گیرید، خدمات موجود را دوباره راه اندازی می کنید، در حال انجام تحقیقات بازار یا سنجش رقابت هستید. آنچه از یک نمایشگاه می خواهید بر تصمیم شما در مورد نحوه اجرای آن تأثیر می گذارد.

چند نکته برنامه ریزی

در ابتدا، یک تقویم پیشرفت تهیه کنید و برنامه ریزی خود را از سه ماه قبل شروع کنید.  هرچه زودتر غرفه خود را رزرو کنید، موقعیت بهتری کسب خواهید کرد. به طور کلی یک مکان مرکزی بهترین است زیرا بیشتر بازدیدکنندگان می خواهند به آنجا بروند. 

اغلب فقط دو گزینه برای استقرار در نمایشگاه وجود دارد که داخل سالن یا فضای باز را شامل می شود. در داخل سالن، به شما یک منطقه محصور دیواری با یک تابلو می دهند که نام کسب و کار شما را نشان می دهد. اما یک منطقه باز موقعیتی متفاوت در چیدمان را خواهد داد. 

یکی از ساده‌ترین و قوی‌ترین راه‌ها برای نمایان‌تر کردن کسب و کار خود استفاده از گرافیک‌های مناسب در غرفه است. می توانید متناسب با کسب و کار خود و طراحی های حرفه ای، آن را جذاب و قابل اعتماد کنید به گونه ای که بازدید کنندگان را به توقف در غرفه شما ترغیب نماید.
 

  • bloger2
  • ۰
  • ۰

بازاریابی نمایشگاهی یک تلاش نسبتاً پیچیده است که شامل همه چیز از حمل و نقل گرفته تا طراحی و ساخت است. شرکت‌های متعددی که هر کدام سیاست‌ها، قوانین و هزینه‌های خاص خود را دارند، محصولات و خدماتی را در هر یک از جنبه‌های منحصر به فرد صنعت ارائه می‌کنند.

 بنابراین، توضیح آنچه ممکن است باعث افزایش قیمت نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه ایران آگروفود یا نمایشگاه غلات ، آرد و نان شود به همان اندازه پیچیده است که خود صنعت می باشد. به علاوه، اقتصاد هر کشور در میزان هزینه خدمات، محصولات و نیروی کار نقش دارد که به نوبه خود بر قیمت نمایشگاه تأثیر می گذارد. گفته می شود که به طور کلی سه عامل وجود دارد که قیمت حضور در نمایشگاه های کشور را که شامل مکان، صنعت و اتحادیه های آن می باشد.

نمایشگاه های بین المللی 

صنعت نمایشگاهی به چندین حوزه تخصصی تقسیم شده است، که بیشتر از بسیاری از کشورهاست. بعلاوه، مسافتی که غرفه‌ها به نمایشگاه می‌روند و برمی‌گردند معمولاً در تمام نقاط جهان مطرح است. بنابراین، عوامل مربوط به حمل و نقل و تقسیم بندی اغلب منجر به هزینه های بالاتر می شود.

بیشتر سازندگان نمایشگاه بین‌المللی، تجهیزات نمایشگاهی را در کشورهای خود می‌سازند و گاهی اوقات فقط بخشی از ساختار قابل مونتاژ را می‌سازند که بعداً به طور کامل در طبقه نمایشگاه تجاری تکمیل می‌شود. همین شرکت‌ها اغلب نمایشگاه‌ها را از محل کسب و کار کشور خود مستقیماً به محل برگزاری حمل می‌کنند، نه اینکه شرکت‌های حمل‌ونقل خارجی را استخدام کنند. 

از آنجایی که اینها معمولاً ساخت‌های موقتی هستند که فقط یک یا دو بار استفاده می‌شوند، برخلاف طی چندین سال، اجزای نمایشگاه حداقل برای حمل و نقل محافظت می‌شوند و در جعبه‌های سنگین یا کانتینرهای حمل سفارشی قرار نمی‌گیرند.

علاوه بر این، بسیاری از سازندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی غرفه‌هایی را تولید می‌کنند که در مکان‌های مجاور مورد استفاده قرار می‌گیرند، به این معنی که اغلب غرفه‌ها را در سراسر شهر یا منطقه‌ای حمل می‌کنند. در نهایت، یک بار در محل، همان شرکت‌های نمایشگاه‌سازی اغلب نمایشگاه‌های خود را نصب می‌کنند. این برخلاف استخدام شرکت‌های مجزای نصب و برچیدن آنها می باشد. بدین ترتیب می توانند نمایشگاه خود را بسیار سریعتر از خدمه کارگری که برای اولین بار برنامه های راه اندازی را اجرا می کنند، نصب کنند.

  • bloger2